Paylaş
Aşağa gitmek
avatar
Misafir
Misafir

KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 16/2/2011, 4:53 pm
Aslında bu konu kendimce kuşçuluğun zirvesi sayılır. Uzun yıllar boyunca sadece tipine bakarak kuşların eşleştirilmesi sonucu Oyun kuşundaki çıtanın seviyesini yükseltmedi. Bu durum son 20 yıl içerisinde sınıfta kaldı ve gelişmedi. Yerdeki eşleştirmeyi bu forumdaki çoğu insan denedi ve hala deniyor. Havadaki eşleştirme konusunu biraz açarsak bilgisine güvendiğim üstatlardan bizlerde bişeyler öğrenmiş vede kendimizinde bilgilerini paylaşmış oluruz.
avatar
Mesaj Sayısı : 208
Ad Soyad : REFİK AKAY
Nerden : MARDİN
Doğum Tarihi : 19/11/59
Forum Kayıt : 12/11/08
Kullanıcı profilini görhttp://www.rakayguvercin.com

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 16/2/2011, 8:18 pm
Güvercini havada görmeden yapılan eşleştirmeler günümüz koşullarında iflas ettiğini hepimiz biliyor ve görmekteyiz.Tabiki konuyu eşleştirme başlığında tartışabilmek yetiştirici arkadaşlara çok faydası olacağını düşünmekteyim.Selam ve Saygıyla
avatar
Mesaj Sayısı : 12
Ad Soyad : Selahattin Dağ
Nerden : Mardin
Forum Kayıt : 19/04/10
Kullanıcı profilini gör

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 16/2/2011, 8:27 pm
Refik bey sana katılıyorum düşencelerin güzel
Mesaj Sayısı : 755
Ad Soyad : yıldız
Nerden : ankara
Forum Kayıt : 01/08/08
Kullanıcı profilini görhttp://site.mynet.com/tolga40/

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 16/2/2011, 8:31 pm
ben güvercini havada izlerim 1 kere izlemeyle olmaz cünkü bazen görüyoruz kuş ilk başladığında buluttan atlayıp geliyo ,2 gün sonra ev kuşu oluyo yada yavruyken hırslı başlayıp 1 hafta oynayınca altını boşaltıyo öncelikle bi kuşun damızlık olabilmesi için iyi bi oyun kuşu olması lazım,damızlık olacak kuş düzenli uçurulur oyunu sökünce yatırılır belli bi zaman sonra tekrar kaldırılır eski oynuna yakın yapıyosa yavru üzerinde yavrular iyice büyüyüp artık yeme vurmaya yakında kuş oyununu yine yapıyosa bu kuş güzel bi damızlıktır.tek kusuruda yere çok yakın girmesidir diyelim şimdi bu kuşa eşleyeceğimiz kuş yine bildiğimiz yavruyaca denenmiş bi kuştan yere yakın almayan 2,3 metreden alan kuşla eşleyip yavrularını deneyeceğiz yavrularıda yavru görenece bozmamışsa ve yavrusunun yavrusuda oynuyosa kuşu tutturmuşunuzdur.
kuşunuzun eksiğini görüp ona göre kuş vurmak en iyisidir,atışı olmayan kuşa atışsız kuş vurursanız yavrularının atışlı çıkması tesadüften başka bişey değildir,
altı boş kuşu denemeye değmez zaten,fakat kuş yapıyodur 40 metre 20 sefer ortalama sonunda yapışıyosa bu kuş denebilir,
yada 2 süper sefer yapıp yapışan kuşuda denemeye gerek yok,göle maya çalmak gibi bişey olur bu
kuşunuzun eksiğine göre kuş vuracaksınız arkadaşlar benim tanıdığım bazı kuşçular var kuşun rengi kafası yapısı onlar için hiç önemli değildir. kuşun bi kuyruğuna bide kanadına bakar alırlar isterse kuş hiç takla atmasın,bu yöntemde tutuyo altından kuş çıkıyo,bu yöntemden bende güzel kuşlar oynattım
avatar
Mesaj Sayısı : 208
Ad Soyad : REFİK AKAY
Nerden : MARDİN
Doğum Tarihi : 19/11/59
Forum Kayıt : 12/11/08
Kullanıcı profilini görhttp://www.rakayguvercin.com

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 16/2/2011, 8:37 pm
Kutunun içini görmeden içindekini bilmek en büyük ustalıktır.Böyle arkadaşların yardımımıza koşmaları gerek.Onlar gelemiyorsa bizlerin onlara koşarak gitmemiz lazım diye düşünüyorum.Selam ve Saygıyla
Mesaj Sayısı : 755
Ad Soyad : yıldız
Nerden : ankara
Forum Kayıt : 01/08/08
Kullanıcı profilini görhttp://site.mynet.com/tolga40/

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 16/2/2011, 10:04 pm
kuş şu abinin bu daının kuşu diye eşlenmemeli
kümes içinde rasgele eşleşmelerine kuşçu izin vermemeli
kuşları oyun özelliklerine ve renk renge eşlemek en güzelidir
soy takibi yapılmış kuşlara sıradan bi kuşla denenmemeli bunların yavrusu nasıl çıkar bi deneyelim mantığından uzak durulmalı,damarlı kuşlar deneme tahtası olmamalı
iyi kuşçu herzaman kuş bulur çıkarır ihaleden bile çok iyi kuşlar çıkarır
çoğunun beslemediği hatalı dirsek açan kuşları bile öyle bi kuşa vurur ki altından gelen yavru güzel oynar dirsek açmaz
zaten kuşçuluk burda başlıyo kuşun eksiğini görüp düzeltmek düzeltirsen kuşçusun
yada hazır tutmuş kan alır uçurursun bu tabi maliyetli yönü tutmuş kan kuşlar ucuza alınmaz
avatar
Mesaj Sayısı : 196
Ad Soyad : ismail
Nerden : NEVŞEHİR/ derinkuyu
Doğum Tarihi : 29/12/77
Forum Kayıt : 31/12/08
Kullanıcı profilini gör

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 17/2/2011, 12:49 pm
BALIK TAVADA KUŞ HAVADA BELLİ OLUR
ELBETTE YERDEDE YÜZDE 50 SAPMA BİLE OLSA YÜZDE ELLİ DOĞRU ÇIKABİLİR AMA EN GÜZELİ SON NETİCESİ ALINMIŞ KUŞTUR UÇURTACAN OYNATACAN YAVRUYA BAKTIRIRKEN DAHİ UÇURTACAN VE BUDA ZATEN SON RADDESİDİR YAVRUYA KUSARKENDE YAVRUYU BÜYÜTTÜKTEN SONRAKİ HALİDE AYNI İSE ARANAN ÖZELLİKLER MEVCUT İSE KUŞTA İLK NETİCE ALINMIŞTIR .
İKİNCİ NETİCE İSE ALINAN YAVRUYU AYNI ŞEKİLŞDE UÇURTUP AYNI MERHALELERDEN GEÇİRİP SOONUNU GÖRDÜĞÜNDE KUŞUN NETİCESİNİ ALMIŞ OLURUZ ÇÜNKİ KENDİ İYİ OYNAYIP ALTINDAN YAVRU GELMEYEN KUŞTA BENİM İÇİN ÖNEMSİZDİR.
avatar
Mesaj Sayısı : 237
Ad Soyad : DUMAN
Nerden : Almanya
Doğum Tarihi : 10/03/69
Forum Kayıt : 14/12/09
Kullanıcı profilini görhttp://www.duman-kazim.tr.gg

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 17/2/2011, 5:53 pm
MERHABALAR;Ayhan Bey acmis oldugunuz konuyu paylasmak istedim ama kendimi bir üstad olarak degilde bu ise gönül vermis biri olarak.Aslinda soruyu sorarken kendiniz sormus oldugunuz soruya cevap vermissiniz zaten.Paylasmak en güzelidir.

Ayhan Bey kus esleme isi bence SANAT,bu sanatida önce ögrenmek yani herseyiyle yasayarak, ögrenmekle ve zamanla oluyo,kus eslemenin cok ayri bisey olduguda ön planda kendini gösteriyo.Huyu, suyu,ögrenildikten sonra ucurulmaya baslanan ve her ucus diliminde dikkatlice izlenen kuslarin, isteklerimiz dogrultusunda eslenmesi denilebilir kisaca,Ancak;Is havada eslestirmek olunca biraz daha titizlik gerektiriyo;
Paylasimda bulunan arkadaslarda kusun ucurulup sonuctada kendini kanitlamis kuslarla eslestirme yapilacagini belirtmisler zaten, dogru bisekilde yapilmis sentezin Yapay(Secme) bir eslestirme sekliyle Secilen kuslarin eslestirilmeleri sonucu yeni kusaklarin Performansta daha iyi olacagi ortadadir.Evet Ismail Bey(AVCI) arkadasimizda konu icinde önemli bi detay a deginmis kendinin iyi olupta altindan iyi yavrularin gelmemesi buda ortaya cikan sonuclar icinde,ortaya cikabilecek bu gibi durumlarin olmamasi icinde yapilan eslemeler vardir,cekinik genli kuslarin denenerek bilinmesi,yani kusun iyi performans saglamasindan önce soydaki herseyin denenip bilinmesi gerekiyo,bunlarin neticesindede kusun gerisi düsünüldükten sonra eklenip,oyun tarzlari;tabantaklasindan tutun atmasina,taklasina,fisek hizliligi,takla arasi fisekmesafesi,takla sayisi,fisek uzunlugu,yerekalis mesafesine kadar, biribirine enyakin oyunu sergileyen kuslarin eslestirilmesi sonunda Performansi gecmisteki performansini arattirmayacak daha ileri performansli kuslara sahip oluruz,tabiki bu anlattiklarim benim yasayipta uyguladigim seyler,görmüs olduklarim da beni hic yaniltmadi diyebilirim.Eslestirme isininde icinde daha bicok sey oldugunu bununda Takipcilkle oldugunu söyleyebilirim.Cok genis kapsamli cok emek isteyen bu konuyu actigi icinde Ayhan Bey e tesekkürler,belki bizimde gözümüzden kacmis seyler olabilecegini düsünerek herkese saygi ve sevgiler.DUMAN....
avatar
Misafir
Misafir

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 18/2/2011, 5:01 pm
Foruma yazan arkadaşların görüşlerinin hepsi biribirinden değerlidir. İnanın ki bu eşleştirme işini çözen arkadaşlar bunu uygularken işin en önemli ve püf noktası diyebileceğiniz yönlerini kendilerine saklamışlardır. Bu nedenle gidin ünlü bir kuşçudan bir üstatdan kuş alın o kuşa nasıl bir kuş vurulacağını bilmediğinizde. Altından gelen yavruların oyun yapılaraı çarpışık oluyor. Bu nedenle daha çok katılım ile bu işi çözeceğimie inanıyorum. Çünkü bi çok kişi bu konudan müzdarip. En kral kuşu alsalar da bu işi sürdüremiyorlar. saygılarımla..
avatar
Mesaj Sayısı : 5509
Ad Soyad : Murat Göcmen
Nerden : Almanya
Doğum Tarihi : 04/02/78
Forum Kayıt : 04/01/10
Kullanıcı profilini görhttp://murat-tuna66.jimdo.com/

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 19/2/2011, 4:07 am
:223:
avatar
Mesaj Sayısı : 237
Ad Soyad : DUMAN
Nerden : Almanya
Doğum Tarihi : 10/03/69
Forum Kayıt : 14/12/09
Kullanıcı profilini görhttp://www.duman-kazim.tr.gg

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 21/2/2011, 6:35 pm
TEORI+PRATIK=ISPAT

TEORI de kalindi 20 sene sifta kalindi, dogrumudur?
avatar
Mesaj Sayısı : 208
Ad Soyad : REFİK AKAY
Nerden : MARDİN
Doğum Tarihi : 19/11/59
Forum Kayıt : 12/11/08
Kullanıcı profilini görhttp://www.rakayguvercin.com

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 21/2/2011, 8:30 pm
Sevgili Duman kardeşim denkleminiz güzel.Selam ve Saygıyla
avatar
Misafir
Misafir

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 24/2/2011, 5:23 pm
buraya kadar anlaşıldı ki kuşu havada eşleştirmek lazım. Genel kanı ve doğru budur. peki havada eşleştirmek derken kastedilen nedir acaba.? bu konu üzerinde yoğunlaşır isek bilgilerimizi paylaşır isek bu forumdaki arkadaşların %85'inin önümüzedeki en az 5 yılını boşuna kürek sallamadan kurtarmış olacaz. Arkadaşlarda elerindeki kuşların havadaki özelliklerini yazarlarsa hep beraber nasıl bir eş vurulması gerektiğini önerebiliriz.
avatar
Mesaj Sayısı : 83
Ad Soyad : ANKARALI SECKIN
Nerden : BELCIKA
Doğum Tarihi : 02/06/68
Forum Kayıt : 30/03/10
Kullanıcı profilini görhttp://www.ankarakuslari.be

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 24/2/2011, 6:21 pm
arkadaslar elindeki malzemeyi taniyosan sorun yok
ornek kiymadan pirzola olmaz degilmi
onun icin elindeki malzemeyi bilip taniyip
ona gore devam edeceksin benim kendi dusuncem bu
maceraya gerek yok
slmlar ankarali seckin belcika.
avatar
Mesaj Sayısı : 237
Ad Soyad : DUMAN
Nerden : Almanya
Doğum Tarihi : 10/03/69
Forum Kayıt : 14/12/09
Kullanıcı profilini görhttp://www.duman-kazim.tr.gg

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 24/2/2011, 8:00 pm
Seckin arkadasim; Zaten eldekilerle basladik, TEORI mizin dogrulari,yanlislari,eksikleri yani kurmus oldugum denkleme geri dönülmesi yolundadir cünkü TEORI bizim kustan istediklerimizi bilemememizden kaynaklaniyo,Olusturdugumuz Teoride ki kaynaklar önceden daha etraflica bilgilenmemiz gerektigini kustan ISTEDIKLERIMIZI tekrar gözden gecirmemiz gerektigini gösteriyo,Önhazirlik dilyelim artik bu isin böyle olmayacagini gördük.GECMIS =TEORI TEORI mizi kurmadan malzemeler nekadar cok saglam olursa temelimiz okadar cok saglam olacaktir,herne is olursa olsun PRATIK te gördüklerimiz bizi herzaman TEORI ye geri döndürecek ve heryeni baslangic TEORI mizin saglamlasmasini saglayacak,(Malzemelerimiz,saglamlik,istenilenler ve bu iste yürümemizde yapacagimiz calismalar)Havadaki eslestirmenin sonucundaki dogrular ve yanlislar Malzememizin Kalitesini gösterecek ayni zamanda,Saygilar Sevgiler.DUMAN...
avatar
Mesaj Sayısı : 208
Ad Soyad : REFİK AKAY
Nerden : MARDİN
Doğum Tarihi : 19/11/59
Forum Kayıt : 12/11/08
Kullanıcı profilini görhttp://www.rakayguvercin.com

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 24/2/2011, 9:04 pm
Sevgili Arkadaşlar, kusura bakmayın bu yazımı bu forumda tekrar paylaşmıştım.Daha önce okumuş arkadaşların affına sığınıyorum.Yazım Mardin güvercini üzerine yoğunlaşmış olduğundan, diğer illerin kuşçu arkadaşların alınmasını istemiyorum.Sonuçta bilimseliğe muhtaç bir yazıdır.Bende bunun bilincindeyim.Selam ve Saygıyla
Güvercinlerde eşleştirme (1)
Güvercin yetiştiricisi öncelikle güvercinin performansını arttırabilmek amacıyla; kendi gözlemleri ışığında seçme kabiliyetini yani iradesini artı bu konudaki dik duruşunu sergileyebilmelidir. Çünkü adına layık bir taklacı Mardin güvercini üretilecekse güvercini mutlaka ve mutlaka uçuş dilimleri( bir uçuşta havada kaldığı süreyi) içerisinde havada seyrederek inişine kadar izlenebilmelidir. Yoksa şu abenin veya bu abenin güvercini iyidir diyerekten güvercinleri eşleştirerek elite edilmiş bir soyu yaratmak mümkün değildir. Böyle bir ilişki yıllarca boşa kürek çekmemize neden olacaktır. Dikkat edilirse bir uçuş diliminden söz etmiyoruz birden fazla uçuş dilimleri dememizin nedeni de şu şayet güvercinin bir eksiği(pisliği) varsa birinci uçuş diliminde ortaya çıkmasa bile bir sonraki uçuş dilimlerinde ortaya çıkacaktır.Bunun için seyir halinde olan güvercini yetiştirici günlerce izledikten sonra güvercin eğer kendisinde güzel bir intiba bırakmışsa yeni jenerasyonun (soyun) ilk temel taşını inşa etmek için gönül rahatlığıyla güvercini eşleştirmeye başlayabilir.Tabiki yapılan bu eşleştirmeyle yeni jenerasyonun süreci burada bitmiyor aslında yeni ve ilk adımı başlıyor desek abartmış olmayız.Buradan şu sonucu çıkarmamız mümkündür.



1-Taklacı Mardin güvercinin havada izlenme durumuna göre eşleştirme düşüncesinin oluşması

Diğer bir durum ise, taklacı Mardin güvercinin eşleştirme aşamasında kullanılacak kan hattıdır. Özellikle güvercin yetiştiricisi durumunda olan bizler, bu kan hattına çok özen göstermeliyiz. Çünkü bilmediğiniz ve takip edemediğiniz bir kan hattını kullanmak isterken, süre gelen zaman dilimi içinde, değişik kan hattının veya hatlarının bu kana karışmış olduğunu bilemeyeceğiniz gibi, elinizde bir güvercin metre de olmadığından, söz konusu kan hattını ölçmeniz mümkün olamayacaktır. Dolayısıyla kullanmak istediğiniz kan hattının, temiz olup olmadığını anlamakta güçlük çekersiniz. Zira aynı kan hattı gibi gözüken güvercinlerin, çok değişik kan hatlarıyla sulanmış olduğunu, ancak geçen zaman içinde, onu da üretmekte olduğunuz yavruların performansından anlamış olacaksınız. O zamanda iş işten geçmiş olacak ve yıllarca yapmış olduğunuz damızlık çalışması boşa gideceği gibi, üstelik ömrünüzden önemli bir zaman dilimini çalmış olacaksınız. Bu durum, daha üstün bir kan hattının oluşması için, önceden bilinen ve zaman dilimi içinde takip edilmiş olan, kan hattı ile eşleştirme yapılması çok önemlidir. Bu o kadar önemli ki bir güvercin yetiştirici için var olmayla yok olma kadar önemlidir. O zaman şu sonucu çıkarmamız mümkündür.

2-Taklacı Mardin güvercinin, süre gelen üstün kan hattının bilinmesi durumuna göre, eşleştirme düşüncesinin oluşması




Taklacı Mardin yer güvercinleri ile taklacı Mardin hava güvercinleri için eşleştirme düşüncemiz; her biri kendi kategorisinde güzel olan güvercinlerimizin kendi kategorileri içinde kalmaları şartıyla daha elite nesillerin üretilebileceği yönündedir. Bu iki kategorinin kendi içinde ve kendi normlarına göre eşleştirmeleri yapılacak olursa ırklarını daha ileri düzeye götüreceklerine dair olan inancımız tamdır. Bunu burada bu şekilde ortaya atmamızın nedeni şu; taklacı Mardin yer güvercinleri olarak tabir ettiğimiz güllü ve paçalı olan güvercinlerle taklacı hava güvercinlerinin bir birleri ile çiftleştirme yönünde değişik görüşlerin ortaya çıkmasından kaynaklanmıştır. Zira sözünü ettiğimiz bu iki kategoriyi bir birleri ile eşleştirdiğimiz takdirde gittikçe kendi güzelliklerinden uzaklaşan nesillerin oluşacağı gün gibi açıktır. Ve bu nesillerin netice itibarıyla bir birleri ile çiftleşecek olursa her iki kategorimizin yakalamış olduğu standardın daha altında bir Standard yakalamış olursunuz ki buda daha temiz bir jenerasyonu oluşturmaya çalışan güvercin yetiştiricilerini hep olumsuzluk yönünde tehdit edecektir. Onun için yukarıda anlatmaya çalıştığımız gibi yinede her biri kendi güzelliği ve kategorisi içinde eşleşirse daha iyi damar tutulacağına inanıyorum. Buradan da şunu elde etmemiz yanlış olmayacaktır.

3-Taklacı Mardin güvercinin yer veya hava kategorilerine göre eşleştirme düşüncesinin oluşması.

Sitemizce oluşması gereken bu üçlü kombine(düşünce) yetiştirici tarafından bir araya getirilerek bir veri tabanına yerleştirilmiş olduğunu düşünecek olursak, taklacı Mardin güvercinin eşleştirme aşamasında ilk ve önemli adımın olması gerektiği şeklinde atılmış olduğunu kabul etmiş olacağız.Ve böylece taklacı Mardin güvercinine yönelik yeni bir soyun(damarın) üretilebileceğine dair olan inancımızın da gittikçe pekişmekte olduğunu göreceğiz.Lakin, taklacı Mardin güvercinin havada izlenme durumuna göre eşleştirme düşüncesinin oluşması diye bir tespit yaparken şunu söylemek istiyoruz.Her ne kadar yazımızın başlangıç kısmında söylemedikse de Sitemizin güvercin standartları başlığında dile getirmeye çalıştığımız standartların, izlenme boyunca bu standartların bilince çıkarılmış şeklinde anlaşılmasını istiyoruz.Yoksa başka türlü anlaşılması durumunda, bizi gerçek taklacı Mardin güvercinin soyunu geliştirebilmekten uzaklaştıracaktır.Onun için taklacı Mardin hava güvercinin bu standartlarını burada tekrarlamak istemedik.

Kısmen soy(damar-jenerasyon) tutturabilmeye yakın duran aynı zamanda yerel görüşler olan(buna söylence demek istemiyorum) bu öğütleri,her ne kadar bilimsel değeri yoksa da burada dile getirmeyi uygun ve önemli buluyorum.Çünkü bu görüşler sonuçta yılların birikimi ile oluşmuş deney ve tecrübelerden gelmektedir.Ve burada yılların getirisinde temel alınan yöntem Tabiki deneme ve yanılma(her ne kadar deneme yanılma ve araştırma bilimin temelini oluşturuyorsa da biz yinede elimizdeki verilerin yetersiz olduğundan olaya bilimsel bakamıyoruz) yöntemi olmuştur.Yerel olan bu görüşlerin yukarıda anlatmaya çalıştığımız eşleştirme düşüncesi ile köprü kuracağından bu yazının devamında yer almasını uygun bulduk.Seleksiyon,varyasyon,homozigot,

heterozigot,dominant (baskın),fenotipten(dış görünüş)çekinik(ressesiv) diye güvercin aleminde bu başlıklarla yazılmış çok saygıdeğer yazılar mevcuttur.Lakin saygıda kusur etmek istemeyen biri olarak bunları şimdilik atlamak ve daha düşük yoğunluklu olan yazıma devam etmek istiyorum.

Bir düşünceye göre,her şeyi ile mükemmel olan ama kümesine taklasız inen bir dişi güvercinin çok kaliteli bir erkek güvercinle eşleştirilmesi durumunda bile, söz konusu dişi güvercinden düşecek olan yavruların mutlaka taklasız ineceği ve pislik yaparak yetiştiricisini zor durumda bırakacağı ve böyle bir eşleştirme neticesinde bu soydan üretilecek yavruların ıslah olamayacağı yönünde yaygın görüş vardır.Çünkü erkek güvercin hiçbir şekilde dişi güvercinin pisliğini temizleme özelliğine sahip olamamıştır.Ancak taklasız inen bir erkek güvercinin çok kaliteli bir dişi güvercin ile eşleştirilmesi durumunda söz konusu dişi güvercin erkeğin bu kötü davranışını temizleyebileceği ve bu soydan üretilecek yavruların ıslah edebileceği yönünde başka bir görüş daha vardır.Bu görüşlerin ana teması ana güvercinin yani öncelikle toprağın çok önemli olduğu ve tohumun sonradan gelmesi gerektiği şeklindedir.Bu iki görüşten hareketle her halükarda yeni bir soyun(damar-jenerasyonun) üretilmesi için öncelikli düşünce dişi güvercinin öne çıktığı ve temel alınması gerektiği yönündedir.Lakin her şeyi ile standartları yakalayabilmiş erkek (soyun devamı için)güvercine de diyeceğimiz yoktur.

Bir düşünceye göre her şeyi ile mükemmel olan ama çok alçak yumulan yani çöken güvercinin kümesine taklasız inme riski çok yüksektir.Bu güvercinin ıslahı için dillendirilen yaygın görüş ise her ne kadar bilimsel değeri yoksa da alçak gelmeyen başını veya fişeğini biraz yüksek alan güvercinle eşleştirilmesi durumunda kendilerinden üretilecek yavrunun dengeyi tutturabileceği şeklinde görüş ve kanaatler vardır.Dikkat edilirse her şeyi ile mükemmel güvercinden söz ederken hep birer özelliklerinden yani yeteneklerinden söz ediyoruz oysaki, eşleştirme yapılırken kombi -nemizin içinde şu yetenekler olmadan zaten istenilen soyu üretmek mümkün değildir.Ve bu yetenekler bildiğiniz gibi kanat sesi,oyunlu-pikeli,taban taklalı,takla arası mesafe koyma,seri çıkılan baş veya fişek,uzun çıkılan baş veya fişek,baş bağlama ve nefes açma yani kendini boşaltıp doldurması durumlarıdır. Güvercinde bu yetenekler yoksa veya buna yakın durmuyorsa güvercini eşe atıp eşletirmeninde bir anlamı yoktur.

Bir düşünceye göre,her şeyi ile mükemmel olan ama çok alçak yumulmayan yani çökmeyen ancak kümes hizasına gelirken çok yüksekten başına veya fişeğine asılan güvercinin ıslahına yönelik dillendirilen yaygın görüş ise, her ne kadar bilimsel değeri yoksa da başına veya fişeğine çok dipten (alçaktan) asılan güvercinle eşleştirilmesi durumunda kendilerinden üretilecek yavrunun daha alçak geleceği ve güvercin severler için makul olan yüksekliği tutturabileceği yönünde görüş ve kanaatler vardır.Üstelik çok alçak yumulan güvercine nazaran yüksek alan güvercinin bu şekilde eşleştirilmesi bir önceki eşleştirmeden daha makbul ve saygın bir düşünce olarak önümüzde durmaktadır.

Bir düşünceye göre,başa veya fişeğine asılmak isteyen güvercinin başında çokça takla atması durumunda;çok az baş yapacağı, başını karıştıracağı,baş dengesini bozacağı, başını bir ip gibi düz çıkmasada,başını dik çıkamayacağı,hatta çokça takladan dolayı başını çıkamayarak bir antagonist çelişki gibi kendini baştan bitap düşüreceği Öyleki içinden çıkılmaz bir hal alarak kümesi dışında başka yerlere düşeceği ve bu durumu güvercinin standartlarına özgü yeteneklerini sergileyemeyeceği ve içine düştüğü bu girdabın kendisini sonuna kadar etkileyeceği şeklindedir.Bu pencerede anlatmak istediğimiz taklada kavi(yani taklada sert)güvercindir.Bu durumundaki güvercinin ıslahına yönelik dillendirilen yaygın görüş ise, daha yumuşak güvercinle eşleştirilmesi durumunda daha uyumlaştırılmış nesillerin oluşabileceği yönündedir.Zira daha yumuşak güvercin derken şunu anlatmak istiyoruz.Sık sık başa gelen,taban vurmayan baş bağlamayan, başında bir iki tane takla atan ve inerken sağlam inen güvercinden söz ediyoruz.Böyle bir eşleştirme ile daha uygun nesillerin üretilebileceği yönünde yaygın görüş ve kanaatler vardır.

Bir düşünceye göre,eşleşmiş olan her iki güvercinin alçak gelmesi veya eşleşmiş olan her iki güvercinin yüksek gelmesi durumunda yavruları nasıl bir performans izler diye görüşler ileri sürülmektedir. Her ne kadar bir önceki görüşler kadar detay yoksa da bu konudaki güvercinlerin ıslahına yönelik dillendirilen genel düşünce olumsuz yöndedir.Buraya kadar yazılanlara ek şunu da yazmak gerektiğine inanıyorum.Kavi (sert) diye adlandırılan güvercin grubu ile yumuşak diye adlandırılan güvercin grupları birbirlerine zıt iki aşırı kutbu temsil ederler.Dolayısıyla her iki uç güvercine balans ayarı yapılarak bunların sentezinden üçüncü bir grubun üretilebileceği ve bu guruba tatlı sert güvercin grubu denilebileceği ve bununda pekte yanlış olamayacağı kanaatini taşımaktayım.

Buraya kadar yazılanları her şeye rağmen bilge havuzuna aktarmayı uygun bulduğumu bilmenizi isterim.Zira böyle bir kanaatler silsilesinin bilge havuzunda bulunması güvercin severleri yanlış yönlendirmeyeceği, aksine güvercin severleri aydınlık yollarında rehber olmasa da kıyıdan köşeden kendilerine olumluluk babında faydalı olacağını düşünmekteyim.Devam edecek Refik AKAY

avatar
Mesaj Sayısı : 53
Ad Soyad : Yunus OLCAY
Nerden : AYDIN
Doğum Tarihi : 11/11/68
Forum Kayıt : 11/02/11
Kullanıcı profilini gör

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 24/2/2011, 9:44 pm
Sevgili arkadaşlar yazılan bütün yazıları hemen hemen okudum ve kuşu bilen arkadaşlar kuşu havada gördükten sonra eşleme yapılacağı kanaaatine varmışlar,evet kuş havada görüldükten sonra özelliklerine göre eşleştirilir zaten asıl olanda eşe gelmiş kuş için geçerlidir geri boş laf yavru kuş üzerine hayal kurulmaz eşlemede zaten hayal işidir,dengi dengine eşleştirilen her kuş güzel yavru verecek diye bir şey yoktur.
Ben bir Sivaslı olarak sivas ta kuş eşleştirmede aranan özellikleri size şöle anlatayım.
1-Dişi kuş bizim yöremizde evine veya uçurulduğu yere çok sokulmamalı 5-6 metre yükseklikten fişeğe çıkmalı fişeğini bol takla ile süslemeli kanatları sert ve seri olmalı taklalarını omuzdan atıp en az 20 m fişek yapabilmelidir takla adedi 8-10 takladan az olmamalı dahada çok takla atarsa daha makbuldür ve en son taklayı vurduğunda kanat sesini kaybetmemiş aynı ses tonuna yakın sesle taklasını tamamlamalıdır.
2-Erkek kuş çok cesaretli olmalı alabildiğince oyun yapacağı yere sokulmalı bu 2 m ve altında olmalı oyundan sonra gezme yapmalı evin etrafında dolanmamalı dır tabi oyuna gelirken uzak mesafelerden atması dahada güzel olur fişek aldığında çok takla değilde 5-6 takla ile altında,oratasında ve sonunuda bağlamalıdır,
Biz bu özelliklere göre eşleme yaparız randımanda alınır
Herkes kendi yöresinin kuşunun özelliklerine göre kuşlarını eşlemelidir tabi havada gördükten sonra
Asıl olan uçacak kuş erkek olmalıdır her zaman için uçmaması için mazereti olmaz
HERKESE EŞLEMEDE BAŞARILAR NOT:Her zaman için geçerlidir bence çok iyi 2 kuşu eşlemeyin bu taşı taşa vurmak gibi bir şeydir bilmem anlatabildim mi
avatar
Mesaj Sayısı : 5509
Ad Soyad : Murat Göcmen
Nerden : Almanya
Doğum Tarihi : 04/02/78
Forum Kayıt : 04/01/10
Kullanıcı profilini görhttp://murat-tuna66.jimdo.com/

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 25/2/2011, 1:59 am
avatar
Mesaj Sayısı : 208
Ad Soyad : REFİK AKAY
Nerden : MARDİN
Doğum Tarihi : 19/11/59
Forum Kayıt : 12/11/08
Kullanıcı profilini görhttp://www.rakayguvercin.com

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 27/2/2011, 8:27 pm
Sevgili Yunus Dostum...
Bir sivaslı olarak üzerine düşeni yapmışsın eline sağlık diyorum.Yazdıklarına bende katılıyorum.Bu sene iznini kulanırsan bir kısmını birlikte sivasa gitmek için ayırsan iyi olacak.Selam ve Saygıyla
avatar
Mesaj Sayısı : 237
Ad Soyad : DUMAN
Nerden : Almanya
Doğum Tarihi : 10/03/69
Forum Kayıt : 14/12/09
Kullanıcı profilini görhttp://www.duman-kazim.tr.gg

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 27/2/2011, 8:41 pm
Herkes kendi yöresinin kuşunun özelliklerine göre kuşlarını eşlemelidir tabi havada gördükten sonra
Asıl olan uçacak kuş erkek olmalıdır her zaman için uçmaması için mazereti olmaz
HERKESE EŞLEMEDE BAŞARILAR NOT:Her zaman için geçerlidir bence çok iyi 2 kuşu eşlemeyin bu taşı taşa vurmak gibi bir şeydir bilmem anlatabildimmi

Yunus Bey;yukarida yazmis oldugunuz sey Tecrübeleriniz harfi harfine katiliyorum.
Yanliz Not: Olarak yazmis oldugunuz ,cok iyi 2 kusu eslemeden o tastan cikacak ATES i görmeden de dogru bir esleme yapilamayacaginida herkesin bilmesini isterim,yani tecrübeler isiginda dogrulara gitmek daha dogrusu olur sanirim.Saygilar, sevgiler.
avatar
Mesaj Sayısı : 237
Ad Soyad : DUMAN
Nerden : Almanya
Doğum Tarihi : 10/03/69
Forum Kayıt : 14/12/09
Kullanıcı profilini görhttp://www.duman-kazim.tr.gg

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 28/2/2011, 5:37 pm
Merhabalar;Refik Bey den yapmis oldugum bu alinti aslinda sorunun cevabidir diyebiliriz,cokta güzel kaleme alinmis.

Güvercin yetiştiricisi öncelikle güvercinin performansını arttırabilmek amacıyla; kendi gözlemleri ışığında seçme kabiliyetini yani iradesini artı bu konudaki dik duruşunu sergileyebilmelidir.

Saygilar sevgiler.
avatar
Misafir
Misafir

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 1/3/2011, 5:22 pm
Değerli bilgileri veren arkadaşlarıma bu form aracılığı ile teşekkür ederim. Ama eklemek istediğim tecrübelerime dayanarak söylemek istediğim bir bilinmeyen SIR var. Bu sırrı bilenler herhalde az olsa gerek. Ben bunu öğrendiğimde bu işin üstadını hiç dikkate dahi almadım. Yaşım gereği yanlış anlamayın. Çocuktum 12-13 yaşlarındaydım. Sivasta ünlü bir üstatdı. Yıllar sonra denedim ve kendi kendime tecrübe evet tecrübe herşey demekti. O nedenle konu biraz daha irdelenince bunu açıklayacağım. Açıklama sebebim ise bu işin çıtasını herkes daha da yükseltebilmeli. Saygılarımla.
avatar
Mesaj Sayısı : 116
Ad Soyad : nihat-47
Nerden : mardin
Doğum Tarihi : 01/01/68
Forum Kayıt : 04/11/09
Kullanıcı profilini gör

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 1/3/2011, 6:45 pm
degerli arkadaşlar herkes kendince kendi fikirlerini paylaşmış ne guzel,herkes kendi bildigini yapıyor,ayrıca burda paylaşıyor bu dahada guzel,degerli arkadaşlar oyun kuşu bence dunyanın en zor en meşekkatli,varlıktır,şimdi bazı arkadaşlar havada görup çiftleştirilmeli diyor,bencede çok dogru yapmış olurlar,ama inanın o kadar çıkma kuş varki havada sizi mest eder ömru boyunca işe yarar bi yavru alamassınız ondan,bazende bir sene uçupta takla atmayan kuşun yavrusu sizi mest eder,şundan bunu çıkarabiliriz demekki önce kan önce asalet,birazda şans,burda yaşlı abi ve amcalarımızdan ögrendigimiz çiftleştirme yöntemi,bilinen damar olması kaydıyla,sert bi erkege(havada fazla kalan bol takla atan uzun sefer çıkan)a havada az kalan az takla orta sefer çıkan,dişiyle eşleştirilirdi,ama en önemlisi erkeginde dişininde boş oturma gibi bi kusurları olmamak şartı aranırdı.ha bundada yuzde kaç başarılı olurlardı yuzde 30 ya gecer ya gecmezdi,zira sozde siz sert bi erkek olarak gördugunuz ve seyrettiginiz o kuşun genleri resesif yani çekinik çıkar,butun hayalleriniz boşa gider bunun içindirki arkadaşlar tamam havada seyerdip,eşleştirmeli damarını bilmeli ama inanın birazda şans faktöru yuksek olacak,bence dunyanın en zor merakına heves etmişiz hep arayış içinde hep en iyisinin peşindeyiz,ama işimiz kolay deil bunu biliyorum herkese sevgi ve saygılar dilerim
avatar
Mesaj Sayısı : 239
Ad Soyad : A.SAMET
Nerden : MARDİN-DİYARBAKIR
Forum Kayıt : 13/08/09
Kullanıcı profilini görhttp://www.safkanmusulkusu.tr.gg/

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 2/3/2011, 11:31 am
ASGYB demiş ki: TEORI+PRATIK=ISPAT

TEORI de kalindi 20 sene sifta kalindi, dogrumudur?
avatar
Mesaj Sayısı : 239
Ad Soyad : A.SAMET
Nerden : MARDİN-DİYARBAKIR
Forum Kayıt : 13/08/09
Kullanıcı profilini görhttp://www.safkanmusulkusu.tr.gg/

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 2/3/2011, 2:16 pm
Ahyan arkadaş açmış olduğunuz bu önemli konu için sizi kutluyor ve ayrıca iyi niyetinizden dolayı size çok teşekkür ediyorum .
Doğrusunu söylemek gerekirsen bazen gerçekleri fark etiğimde kendi kendime tamam arkadaş hakkını veremiyorum bu iş bana göre değil diyorum ama kümese girip bazıları için iğrenç olan o havayı tenefüs etmem bile benim onlardan vazgeçmeme yetiyor.

Eşleştirme konusunda hepimiz kendimize göre nadiren de olsa farklı fikirlerdeyiz.
ama hepimizin hedefi aynı ne istediğimizi biliyoruz nasıl elde edeceğimizi ise kendimizce deneyimlerimize dayanarak şüphe içerisinde bildiğimizi sanıyoruz bunun kanıtı vermiş olduğumuz sonuçların yüzde oranındadır.%30 çok düşük bir oran ve doğrusu bu oran kümesin içindeki atmosfer beni hernekadar mutlu ederse etsin harcadığım zamanı göz önünde bulundurarak kuştan soğumama yetiyor.
Bence hedefe ulaşabilmemiz için burada beraber çalışmamız gerek ortak olarak bir dişi ve bir erkek bulup eşliyelim yeri müsait olan bir arkadaşta uçursun ve sonucu gözlemliyelim olmasa yeni bir çalışma yapalım olmasa birdaha olmasa birdaha bulana taki bulana kadar.
Yapacağımız tek şey elimizdeki malzemeyi ,kafamızdaki fikirleri ve deneyimlerimizi ortaya koymak.
Herkese saygılar……
avatar
Misafir
Misafir

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 2/3/2011, 4:55 pm
Sayın Abdulsamet ve Nihat ve diğer dostlar. Sorun burda değil mi Zaten. Yıllarca gerçek üstatlarla oturduk kalktık. ama hep bu işin zirvesi sayılacak olan eşleştirmeyi nasıl yaptığına bakmadık. Hazır kuşları getirdik elimizdekilerle eşleştirdik. Alttan yavruyu bekledik. Uçurduk söktük yavruya kusturduk torununa baktık tombalağına baktık falan falan. en az bi beş yılımız elimizden kaydı gitti. Belki bu forumdaki arkadaşların çoğunun 10 yılı 20 yılı ve hatta 40 senelik kuşçuların yılları hala gitmekte. Ellerindeki orjinal kuşlarda bu arada dejenere olmakta. Avrupadaki kuşçular ise bu konuda şanslı çünkü kuşları imkansızlaıklardan dolayı kırılmadılar. Bunun da farkında değiller. Biraz daha üstatların burada dökülmeyi bilgilerini paylaşmayı istememde sanırım hakım ve hakkımız var.
avatar
Mesaj Sayısı : 237
Ad Soyad : DUMAN
Nerden : Almanya
Doğum Tarihi : 10/03/69
Forum Kayıt : 14/12/09
Kullanıcı profilini görhttp://www.duman-kazim.tr.gg

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 2/3/2011, 8:54 pm
Belki bu forumdaki arkadaşların çoğunun 10 yılı 20 yılı ve hatta 40 senelik kuşçuların yılları hala gitmekte. Ellerindeki orjinal kuşlarda bu arada dejenere olmakta. Avrupadaki kuşçular ise bu konuda şanslı çünkü kuşları imkansızlaıklardan dolayı kırılmadılar. Bunun da farkında değiller. Biraz daha üstatların burada dökülmeyi bilgilerini paylaşmayı istememde sanırım hakım ve hakkımız var.

Ayhan Bey;Yukarida yazmis olduklariniza katilmakla beraber,sunuda yazmadan gecemiyorum,mesele Kus olayini CÖZMEK ten geciyo,Kus olayi benim düsünceme göre 3 yilda cözülebilen,baskasina göre 10 yilda birbaskasina göre 40 yilda daha bi baskasina görede cözemedikten sonra 60 yilini versin yine cözememekte.Elinde KRAL ida olsa kocaman bi SIFIR,Avrupa dan bahsediyosunuz söyledikleriniz yerinde ama neyazikki bunun bilincine varmis kisiler yine sayilidir,demek istedigim nerede olursa olsun, ne olursa olsun, ele alinan konu CIDDI ye nekadar aliniyorsa BASARI orani okadarda cok oluyo.

Avrupa ya gelen kuslar sizinde dediginiz gibi kirilmadilar,evet ama geldiklerinde nekadar kirildiklarini görmekte sahibine düsüyo,ama sizinde dediginizde kalalim kirilmista olsa ayiklanmasi kolay cünkü azkirilmayla cok kirilmayi görmekte marifet oluyo,Avrupa da gercekten Türkiye den gelipte orjinalliklerini koruyan yetistirici sayisi cok diyemem.

Orjinaller diye bahsettiginiz SAF (SOYLU) kuslarda bulunduklari yerlerde bilincli veya bilincsiz kisilerin elinde uzun süreler kaldi,umarim anlatabiliyorumdur.Elindekinin kiymetini bilenler biliyo,Oyun kusunda hani bi laf vardir( Kisi Özüyle Sözüyle Bir Olmalidir) tabiriyle kusun da dili olmadigina göre elimizdeki Kuslar fiziki görünümleri ile bize anlatabileceklerinin sadece varsayimdan öte gitmedigini gösterdiler TEORI miz sinifta kaldi.

Soylu diye tabir ettigimiz saglam temelleri olan kuslarimiz havada ÖZGÜRLÜGÜN tadini cikarirken bu ÖZGÜRLÜGE güzelde bir eklenti yaptilar OYUN lariyla iste bu güzellikleride toparlayip biraraya getirmeyi üstlenen bu sevdaya gönül verenlere biraktilar.

Herkese saygi ve sevgiler.
avatar
Mesaj Sayısı : 135
Ad Soyad : E..Aras
Nerden : Balıkesir/Erdek
Doğum Tarihi : 28/08/75
Forum Kayıt : 14/10/08
Kullanıcı profilini görhttp://oyunkuslari.sitemynet.com

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 2/3/2011, 11:23 pm
Fikir alışverişi için güzel bir konu açanın eline saglık herkez tecrübelerini birikimlerini görüşlerini aktarıyor bunlardan mutlaka istifade edecek insanlar olacaktır bende kendi birikimlerimi aktarmak isterim.. Öncelikle kuş neye göre eşlenecek eşlenen kuşlardan ne beklenecek ve bu beklentilere hayali nekadar ekleyecegiz bunu iyi analiz etmek gerekir.. En başında şunu unutmamak gerekir dünya üzerinde hatasız bir soy yoktur eşlediginiz kuşlar içinde hata yapanlar mutlaka çıkacaktır önemli olan bu hatayı azamiye indirmektir.. Kişiler bildikleri kuşları eşlemekte zorluk çekmezler ama işin zorlugu bilinmeyeni eşlemektir buda medyumluk gibi birşeydir yarı hayel yarı tecrübe yarı şanstır bana göre bilinmeyeni eşleyip iyi bir sonuca ulaşmak.. Kimi soylar vardır tügüne göre eşlendiginde iyi bir sonuç alınır tügüne göre eşlemekten kasıt kuşların tüg yapılarının sertligi ve yumşaklıgıyla alakalıdır aynı soy içinde yumuşak tüglü ve sert tüglü yavrular olabilir bu yavrulardan her ikisindende iyi sonuç alınabilir ama eşlemelerde iki sert tüglü yavruyu birbirine eşlediginizde çıkan yavrularda oyunları iyi olsa bile tüg kesme kanat açma ve benzeri kusurlar çıkabilir tam tersi iki yumşak tüglü yavru eşlendigindede çıkan yavrularda ses azlıgı ve benzeri durumlar gözükebilir.. Kısaca işin başlangıcında deneme yanılma yöntemine tabi olmak zorunda kalacaksınız.. O sebeple öncelikle eşlenecek kuşların yavru yumurta görene kadar uçurulması hatalarının fazlalıklarının oyuna başlama şekillerinin baştan iyi takip edilmesi gerekir buda işin en zor ve en fazla zaman alan kısmıdır... Birde kişinin hangi vasıflardaki kuşa iyi demeside önemlidir kişiyi hangi oyun şekli tatmin etmektedir bunuda iyi analiz edip o hedefe dogru çalışma yapılmalıdır.. Ama Türkiye standartlarında her oyun kuşu meraklısının iyi kuş demesini istediginiz kuşunda ortalama 25_30 metre 6_8 takla oynaması 2 saat süre zarfında ortalama 15 iyi oyun çıkarması yerine taklalı inmesi ve en önemliside kuşta yer hakimiyetinin olması gerekmektedir bu vasıfların altında oynayan kuşlar zaten günümüzde hemen hemen her kümeste var.. Kısaca hiç bilmediginiz soyları eşlerken deneme yanılma yönteminden başka hiçbir şansınız yok işin bundan sonraki kısmı az şans az tecrübe çok sabırlı olmak ve ne istedigini bilmektir.. Unutulmaması gereken tek gerçekte HER USTA KENDİ KÜMESİNİN USTASIDIR iyisinide o bilir hatasınıda o bilir.. Herkezin hayellerindeki kuşları uçurması dilegiyle ALLAHA emenet olun bunlarda benim paylaşmak istedigim tecrübelerimdir
avatar
Misafir
Misafir

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 9/3/2011, 4:20 pm
BU FORUMDAKİ EN ÖNEMLİ KONU ÜZERİNDE TARTIŞACAK FİKİR ALIP VERECEK KİŞİLER HALA ORTAYA ÇIKMADI MALESEF.
avatar
Mesaj Sayısı : 136
Ad Soyad : ali nart
Nerden : bursa
Doğum Tarihi : 11/04/76
Forum Kayıt : 23/07/10
Kullanıcı profilini gör

Geri: KUŞLARI HAVADA MI YERDE Mİ EŞLEŞTİRİRSİNİZ?

Bir 9/3/2011, 6:57 pm
SA. Arkadaşlar,
eğer ki taklacı güvercinlerden bahsediyorsak yerde eşlertirmeyi asla düşünemeyiz.Saygılarımla.
Sayfa başına dön
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz